הולטר לחץ דם דוח רפואי בריאות

הולטר לחץ דם - המדריך המקיף

כל מה שלא ידעתם על בדיקת הולטר החדשנית של חברת בריאות - יש דרך לעשות אחרת.
בדיקה במדבקה - ללא חוטים, ללא שרוול ניפוח וללא רעשי רקע.

מאמר מקיף עם הסבר והדרכה

הולטר לחץ דם – מה זה?

הולטר לחץ דם הוא מכשיר קטן שמודד לחץ דם במרווחים קבועים לאורך היום והלילה. המכשיר מורכב משרוול הנלבש על הזרוע, וצינורות המחברים בין השרוול למחשב קטן המולבש על חגורה או רצועה וזה מתעד את קריאות לחץ הדם. ברוב המקרים, המכשיר מודד לחץ דם אחת לחמש עשרה  דקות במהלך היום, ובלילה המדידות נלקחות בתדירות גבוהה יותר.

יש לשאוף להמשיך כרגיל בשגרת היום והשינה בלילה, ועם הסרת המכשיר כעבור יממה, הוא מוחזר למעבדה, לשם ניתוח הממצאים, שזמינים בדרך כלל בתוך כמה שבועות.

מדבקת הולטר לחץ דם - מוצמדת לבית החזה
מדבקת הולטר לחץ דם – מוצמדת לבית החזה

האיום השקט: הגורמים ליתר לחץ דם

ללא טיפול הולם ובזמן, יתר לחץ דם עלול להוביל לסיבוכים בריאותיים חמורים כגון מחלות לב, שבץ מוחי ואי ספיקת כליות, ולכן חשוב להבין את הסיבות ללחץ דם גבוה, כדי לזהות את המדדים החריגים בזמן ולטפל בהם. הנה הגורמים העיקריים ליתר לחץ דם:

גיל

עם הגיל, עולה גם הסיכון להתפתחות מצב של יתר לחץ דם, כשהעורקים הופכים להיות נוקשים יותר, דבר העלול לגרום ללחץ הדם לעלות, וגם הכליות מתפקדות פחות טוב, מה שתורם לעלייה בלחץ הדם.

גנטיקה

יתר לחץ דם יכול להופיע במשפחות, כלומר, לעבור בין הורים או אחים ולהגביר את הסיכון להתפתחות מצב זה, ויש גם גורמים גנטיים שעלולים לתרום ליתר לחץ דם, כמו מוטציות בגנים השולטים במאזן המלחים והמים בגוף.

גורמי אורח חיים

הרגלי חיים שאינם בריאים כמו עישון, צריכת אלכוהול מופרזת, תזונה לקויה וחוסר פעילות גופנית יכולים כולם לתרום ליתר לחץ דם. גורמים אלה עלולים לגרום לנזק לכלי הדם, ולהוביל לעלייה בלחץ הדם.

השמנת יתר

עודף משקל מציב עומס על הלב וכלי הדם, כמו גם לגרום להתפתחות דלקת, ומצבים אלו עלולים להוביל ליתר לחץ דם.

מצבים רפואיים

מצבים רפואיים מסוימים יכולים להגביר את הסיכון להתפתחות יתר לחץ דם, כולל סוכרת, מחלת כליות, דום נשימה בשינה והפרעות בבלוטת התריס. גם צריכת תרופות מסוימות, כגון גלולות נגד הריון או סוגים מסוימים של תרופות נוגדות דיכאון, עלולה להוביל להגברת לחץ הדם.

לכן כל כך חשוב לפקח על לחץ הדם

בדיקת הולטר לחץ דם מומלצת במקרים בהם רופאים חושדים שלמטופלים שלהם יש לחץ דם גבוה, או במקרים בהם קיימת אי ודאות לגבי הדיוק של קריאות לחץ הדם שנלקחו במרפאה.

מקרים אלו עשויים להתרחש בקרב אנשים שחווים חרדה או מתח במהלך ביקורים רפואיים, מה שמוביל לעלייה זמנית בלחץ הדם, ומכאן לממצאים שאינם מדויקים.

דו"ח הולטר לחץ דם
דו"ח הולטר לחץ דם

ניתוח ממצאי הבדיקה

הממצאים נבדקים על ידי מומחה ליתר לחץ דם, כמו קרדיולוג או נפרולוג, שמנתחים את הנתונים ומציגים דוח כתוב שמתעד סיכום של קריאות לחץ הדם שהתקבלו במהלך היממה בה בוצעה הבדיקה, כולל כל החריגות שהתגלו. הדוח נשלח לרופא שהזמין את הבדיקה, לשם הרכבת תוכנית טיפול מתאימה.

תוצאות הבדיקה מסייעות באבחון מצבי דם גבוה ומאפשרות להעריך את יעילות הטיפול לאנשים שסובלים מיתר לחץ דם. וזה לא הכול. הבדיקה מזהה גם דפוסים של שינויים בלחץ הדם שיכולים לסייע בזיהוי הגורמים הבסיסיים ליתר לחץ דם, כגון דום נשימה בשינה.

זוהי בדיקה שמספקת מידע חיוני שמאפשר לרופאים לקבל החלטות על המשך הרכבת תוכנית טיפול מתאימה, ובכך למנוע את הסיבוכים הנוגעים למצבי יתר לחץ דם.

חברת Briyout רפואה מתקדמת, מציעה פתרון לניטור לחץ דם אמבולטורי (הולטר לחץ דם), בגישה חדשנית שפותרת את חוסר הנוחות שמגיע עם השימוש במכשיר ההולטר הישן שחלק מהאנשים מוצאים אותו מסורבל ולא נוח לענידה במשך יממה שלמה, וחמור מכך, הוא עלול לעתים להציג קריאות שאינן מדויקות.

פתרון מדבקת החזה החד פעמית של Briyout לניטור לחץ דם אמבולטורי

הפתרון זמין בצורת מדבקת חזה-הולטר לחץ דם 24BP, מדבקה לשימוש חד פעמי על ידי מטופל יחיד, עם התאמה לאפליקציה למכשירים ניידים. המטופל פשוט מקבל את המכשיר, מצמיד אותו לחזה שלו, מוריד את האפליקציה, וממשיך בשגרת יומו.

בתום פרק זמן הניטור, כעבור 24 שעות, מתקבל דוח רפואי מפורט מאושר ע"י משרד הבריאות, שמופק אוטומטית וזמין באפליקציה.

והנה היתרונות שמגיעים עם המדבקה החדשנית לפיקוח על מדדי לחץ דם

  • מכשיר ה-24BP הינו מדבקה קלה לשימוש, ולא מפריעה לשגרת היומיום של הנבדק.
  • הקריאות והמדדים המתקבלים – מדוייקים ואמינים.
  • הדו"ח נוצר באופן אוטומטי באפליקציה ומאפשר לנבדק לגשת איתו לרופא המטפל.
  • ההולטר הינו חד פעמי ואינו מעביר זיהומים בין נבדק לנבדק.
הולטר לחץ דם שני חלקים
24BP – חיישן ומדבקה

כמה מילים לסיום

חברת Briyout מציגה היום למטופלים, לרופאים, ולמומחים רפואיים את הפתרון החדשני של BP24, מדבקה חד פעמית, כחלופה נוחה, מדויקת וחסכונית למכשירים הקלאסיים לניטור לחץ דם.

ערכת הולטר לחץ דם 24BP החדשנית שלנו משפרת את הניהול והפיקוח אחר מצבי לחץ דם גבוהים באמצעות הגברת הנוחות לנבדק בעת ביצוע הבדיקה, הפחתת זמני ההמתנה ומתן מידע מדויק של מדדי לחץ הדם למטופלים ולרופאים.

ולכל מידע נוסף, הסבר על אופן השימוש ותשובות לשאלות שלכם, צוות המומחים שלנו זמין לשירותכם.

לוגו חברת בריאות

לקריאה נוספת על הולטר מדבקה

לייעוץ ופרטים נוספים

חייגו: